YGS'de Yanlış Soru İddiası

Ahmet KOLKOPARAN

GalataSarayı Efendileri
GalataSarayı Efendileri
Katılım
25 Nisan 2011
Mesajlar
20.489
Tepkime puanı
13
Puan
1.088
YGS soruları zordu

Türkçe’de bir soru hatalı iddiası

Hürriyet Eğitim
[FONT=pt_sansregular]
15 Mart 2015
[/FONT]

28340836.jpg

[FONT=pt_sansregular]
[/FONT]
YGS sorularının yüzde 20’sinin ÖSYM internet sitesinde yayınlanmasının ardından rehberlik uzmanları soruları yorumladı. Rehberlik uzmanları Türkçe ve matematik testlerinin zor olduğunu söyledi.

YGS’ye katılan Fen Bilimleri Dershanesi’nden Türkçe Öğretmeni Mutlu Kılavuz ise Türkçe sorularından birinin iki cevaplı olduğunu ve kesinlikle iptal edilmesi gerektiğini iddia etti.

Kılavuz’un iddiasına göre, yazım kuralları konusundan ayrı yazılması gereken ‘ki’ bağlacı bitişik ve yine aynı soruda bitişik yazılması gereken ‘başkişi’ kelimesi de ayrı yazılmış.

Soruda hangi kelimenin yanlış yazıldığı soruluyor. Buna göre iki doğru cevabı olan bir soru olduğu için kesinlikle iptal edilmesi gereken bir soru.

Diğer sorularla ilgili Fem Yayınları, Fen Bilimleri Dershanes ve Uğur Hazırlık Liseleri uzmanlarının YGS yorumları şöyle:

Türkçe: Soruları özensiz hazırlanmış ve gereksiz zorlukta. Dil bilgisi ile ilgili soru sayısında azalma, buna karşılık okuduğunu anlama ve yorumlama becerisini ölçen soruların sayısında artma var.
Paragraf sorularının içeriği anlaşılmıyor. Önceki yıllarda olduğu gibi anlam bilgisi soruları ağırlıkta. Önceki yıllarda aynı metne bağlı iki ayrı soru sorma anlayışı 2015 YGS’de artarak (3 Soru) devam etti.
Soruların uzunluğu ve yorumlama becerisi işleyişi Türkçe’yi belirleyici ders konumuna getirdi.

Matematik: Matematik soruları zaman alıcı ve uzun işlemliydi. Ayrıca soru kalıpları çok uzun, bir soru bir sayfayı kaplayabiliyor. Konu dağılımında sorun yok ancak öğrencilerin zorlandığı bir test olduğu rahatlıkla söylenebilir. Müfredat dışı soru çıkmadı. Doğru okumayı ve matematiksel yorum yapmayı gerektiren işleme dayalı sorulardan oluştu. Sözelciler bu sınavda hayli zorlandılar, eşit ağırlıklı öğrenciler için zaman alıcıydı. Sayısalcılar için de matematik testinde zekâya dayalı yorum sorularında zorlandılar. Matematik sorularında ALES’e yaklaşma söz konusu. Öğrenci gözüyle bakıldığında Matematik testi, LYS tarzı bir sınav gibi algılanabilir.

Geometri: Bilgiyi yorumlatan sorulardan oluşmakla birlikte önceki yıllara göre daha zor olduğu gözlendi. Ayrıca bu yıl sorularda şekiller renklendirilmiş. Öğrenciler hayli zorlandılar. 4 seçici 4 tüm öğrenciler için yapılabilir soru vardı.

Fizik: Soru dağılımı ÖSYM’ nin açıkladığı 3 soruya ve sınava giren öğrencilerden aldığımız bilgilere göre geçen yıllara paralellik gösteriyor. Beklenmedik bir soru yok. Soruların zorluk derecesi ise kolay diyebileceğimiz nitelikte ve temel bilgileri denetleyen sorular. Sadece 4 tane seçici soru vardı.

Kimya: Bir sorudaki bilgiyle diğer sorudaki bilgi birbirine yakındı. Dolayısıyla bilgiye sahip aday soruları kolaylıkla cevaplayabilecekken bilgiye sahip olmayan aday aynı bilgiden dolayı birkaç soruda zorluk yaşayabilirdi. Yeterince çalışmış bir aday için sınav rahatlıkla yapılabilecek düzeydeydi.

Biyoloji: Önceki yıllara oranla biraz daha fazla bilgiye dayalı sorulardan oluşmuş biraz daha zorlayıcı bir sınavdı. Geçmiş yıllardaki soru kalıpları ile benzer ve müfredat ile uyumlu sorular çıktı. .

Tarih: Soruların zorluk derecesi ve konu dağılımları normal. Yorum ağırlıklı sorular çoğunlukta. Ancak bilgi gerektiren sorular da var. Öğrencilerin kavram bilgisini ve analiz gücünü birleştirerek öğrendiklerini yorumlamaları hedeflendi.

Coğrafya: Sorular müfredata uygun. 9. ve 10. sınıf müfredat ağırlıklı. Sorularda tartışmalı bir durum yok. Bilgiye dayalı olarak hazırlanmış. Konu dağılımı dengeli olmuş. Sürpriz soru yok.

Felsefe: Açıklanan soru sayısı yorum yapmak için yeterli değil. Açıklanmayan soruların müfredata uygun olup olmadığını bilmek imkansız.
Öğrencilerin yorumlarına göre felsefe soruları zordu. Felsefe sorularında entelektüel bir dil kullanılmış. Genel olarak orta derece zorluğa sahip sınav. Açıklanan 35. soru, bilim felsefesinden sorulmuş. Orta zorlukta bir soru. Ancak soru kökü ile yanıtlar arasında ifade bakımından bir uyumsuzluk var. Öte yandan ‘’Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’’ sorularına alternatif olarak verilen 43.soru kolay bir soru olmakla birlikte, soru kökü (soru cümlesi) ile seçenekler arasında aynı uyumsuzluk var.

https://www.hurriyet.com.tr/egitim/28459671.asp
 
Türkçe sorusu benim de dikkatimi çekti..

Hatta önce başkişi seçeneğini işaretliyordum ki sonra -ki seçeneğini farkettim ve onu işaretledim.Bence daha yanlış sorular da var.

Ayrıca özellikle Türkçe soruları çok uzundu gereksiz yere. Yahu metni okuyorum soruyu okumaya başlıyorum metni unutuyorum. Metni tekrar okumaya başlıyorum soruyu unutuyorum.
 
Mat'ı Sosyal'i bilmem de bu sınavın Türkçe soruları gördüğüm en zor Türkçe sorularıydı.
 
Aynen katılıyorum Türkçe sorularını geçen yıllara göre değiştirip bazı konuları süzmüşler, mesela çatı vardı sormadılar,yapıdan bir soru geldi fiilimsi yoktu düşünceyi geliştirme yolları 1 taneydi daha fazla olabilirdi,noktalama yine aynı şekilde adamlar 1 yıl önce itiraz edilen şeyleri düzelteyim derken daha vahim hatalar yapıyorlar bu komisyonu merak ediyorum cidden daha kaliteli sorular hazırlanabilir.Orta kalitede bir yayının yaptığı deneme kalitesi bundan daha iyi Tarih sorularını söylemiyorum bile eminim tarih alanında uzman kişilerin bile boş geçeçeği veya yanlışa düşeceği sorular mevcuttu neyin kafası anlamış değilim.

Mantık sorularının sıralanışı, uzun paragraf soruları ,çözümü zaman alıcı matematik soruları bildiğin ALES mantığı, sınava hazırlanan öğrencilerin emeğine de,okutulan müfredata da çok yazık adaylar birden fazla alandan destek alamıyorsa iyi puan almak çok zor, nasılsa kontenjan attı herkes yerleşir hesabıyla seviniyor veliler bu durum çok üzücü.Dersanelere laf atıp MEB yeterli deniliyor ama nedense lise-1(9.sınıf) ağırlıklı denilen müfredattan ziyade ağır makale soruları soruluyor ve destek alınmadığı taktirde 0 çekilen fen bilimleri soruları mevcut ÖSS'nin bir mantığı vardı en azından şu an ki YGS yorum mu bilgi mi o da belirsiz ,adayın yıllara göre şansa kalmış işi.
 
Türkçe sorusu benim de dikkatimi çekti..

Hatta önce başkişi seçeneğini işaretliyordum ki sonra -ki seçeneğini farkettim ve onu işaretledim.Bence daha yanlış sorular da var.

Ayrıca özellikle Türkçe soruları çok uzundu gereksiz yere. Yahu metni okuyorum soruyu okumaya başlıyorum metni unutuyorum. Metni tekrar okumaya başlıyorum soruyu unutuyorum.
Artık kitapçığın yüzde 20'si yayınlanıyor yani bazılarına başka sorular mı soruluyor da acaba bu yola gidildi veyahut bu komisyon sorularına güvenmiyor önceden ÖSS-ÖYS olurdu sabah girerdik tak öğleden sonra internette yayınlanırdı çıktı alır bakardık veya bir gün sonra gazetede tam sayfa alır netimizi hesaplardık bunların yaptığı nedir yahu.
 
Felsefede açıklanan 35. sorudakine benzer öncül-cevap uyumsuzluğu içeren birçok soru vardı. Azami dakkat ve şans lazımdı. İkisi de olmayınca... Neyse.

Söylenildiği gibi zorluktan ziyade sorular kalitesiz.
 
Bir de şu Türkçedeki sorulara "yorum sorusu" diyorlar ya, ona fitil oluyorum. Tek bir cevabı olan şeyin nesi yoruma açıktır Allah'ınızı severseniz?

Ayrıca benim bu paragraflarla okuduğumu anlama kabiliyetim gelişecekse aman bırakın aynı kalsın.
 
şu safronbolu evleri ile ilgili olan soru da bir saçmalık vardı sanki
 
ya bende kendimi bunlar hep şaşırtmacalı soruyor ona dikkat etmeliyim diye gaz verip sınava girdim. en kolay türkçe sorularında bile yanlış seçeneği işaretlemişim :(
 
Geri
Üst Alt